neděle 20. března 2016

Filmová recenze #1 Rivalové

http://www.motorsport-ing.cz/novinky/rivalove-skvely-navrat-v-case
 
Název: Rivalové | Rush
Režie: Ron Howard
Předloha: -
Délka: 123 minut
Rok: 2013
Žánr: Drama / Životopisný
Oficiální text: Závratná rychlost, adrenalin proudící v žilách, krásné dívky a nezkrotná touha po vítězství. Závody Formule 1 jsou místem, kde jediná chyba může znamenat smrt. Na těchto okruzích spolu soupeří dva odvěcí rivalové. James Hunt je neřízená střela, neodolatelný playboy a brilantní řidič. Niki Lauda je dokonalý profesionál, vždy precizní a disciplinovaný. Film Rivalové vypráví skutečný příběh dvou pilotů, kteří jsou soky nejen na okruzích, ale také ve skutečném životě. Přestože jsou soupeři, jsou také jeden pro druhého inspirací. Přes jejich rozdílnost je v životě pojí zvláštní přátelství. Ale rivalita je žene ke stále riskantnějším výkonům. Titul mistra světa může získat jen jeden...

 
Ahoj!

Než vás úplně přivítám u nového článku, chtěla bych se omluvit, že minulou neděli žádný nevyšel. Byl to takový šedivý víkend a neměla jsem moc náladu psát, protože by to nebylo úplně nejpozitivnější psaní a já hlavně chci, aby vám moje články přinesly něco spíše pozitivního.

A dneska jsem se rozhodla napsat recenzi na film Rivalové - je to historicky první recenze zveřejněná na tomto blogu, ale už nespočítám, kolik desítek dalších jsem jich před touto konkrétní napsala na jiné blogy.

Užijte si článek!
҈

Nikdy jsem se nezajímala o Formuli 1 nebo obecně o tenhle typ sportu. Z části proto, že se na to nevydržím v televizi dívat, protože mě to hrozně znervózňuje a navíc jsem tomu nikdy nepřišla úplně na chuť. Trochu jsem se bála, že tenhle film bude podobný, ale to jsem se spletla.
 
Není to totiž jen o formulích. Je to příběh dvou pilotů, ten film mapuje několik let jejich vzájemné rivality (která ve skutečnosti až tak velká nebyla) a soutěžení o titul Mistra světa. Zároveň se dozvídáme i něco o jejich osobních životech a povahách a je to celé skvěle zpracované.
 
Film vychází ze skutečných událostí, z příběhů britského pilota Jamese Hunta a Rakušana Niki Laudy. Zachycuje i těžkou nehodu již zmiňovaného druhého pilota a to, jak se za 42 dní opět vrátil na okruh. Popisuje Huntovu náklonnost k alkoholu a ženám i jeho neúspěšný pokus o manželství.
 
http://jalopnik.com/weekend-of-a-champion-is-the-real-best-motorsports-movi-1457956419
Zleva - James Hunt a Niki Lauda
http://www.radiotimes.com/news/2013-09-13/rush-ron-howard-and-peter-morgan-on-the-oscar-tipped-formula-1-movie---video
Zleva - Chris Hemsworth a Daniel Brühl
 
Sám Niki Lauda prohlásil, že herec Daniel Brühl, který ho ve filmu ztvárnil, vypadá téměř úplně jako on. "To jsem zatraceně já!" Řekl. James Hunt už se premiéry filmu bohužel nedožil, protože v roce 1993 zemřel na zástavu srdce.
 
Rivaly dávali v sobotu v televizi a tak jsem si k tomu sedla a pustila si to. A neodešla jsem. Celý film jsem nedokázala spustit oči z obrazovky, aby mi něco neuteklo. Bylo to šílené a dokonalé zároveň. Označila bych to jako neskutečnou jízdu. Těch 123 minut mě úplně ohromilo, v těch nejvypjatějších scénách jsem téměř nedýchala. Film mě zanechal úplně "vyšťavenou". A to se jen tak některým filmům se mnou nepodaří.
 
Osobně považuji za výjimečné filmy ty, které mě rozbrečí nebo ohromí natolik, že po skončení jen s otevřenou pusou koukám na závěrečné titulky. A Rivalové mezi ně rozhodně patří!
 
Filmu dávám 5 hvězdiček a doporučila bych ho určitě nejen lidem, kteří se vyloženě zajímají o Formuli 1 a závodění, ale klidně i někomu kdo to moc nesleduje. Protože co je na tomhle filmu skvělé je to, že to není jen o tom sportu ale i o lidech.
 
Em
 
҈
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc ráda za jakýkoliv komentář, který zanecháš. :')